20x rychlej?í grafická karta
21.08.2006 | Autor: rotačák
Teď trochu něco o revoluci v počítačích.

Nedostačuje vám výkon va?eho počítače? Nestíhají vám nejnověj?í hry? Brzy tu bude ře?ení, v?ak se přesvěčte sami. Podobně jako ?el rychle dopředu výkon procesorů ve stolních počítačích, tak se celkem úspě?ně zvy?oval i výkon grafických karet, zaji??ující urychlování zobrazení 2D a hlavně 3D grafiky. Stejně jako se rychle zpomalil výkon procesorů, tak se ov?em přibrzdil i rozlet grafických karet.

Stručně z obsahu:
- nová grafická karta s technologií Kuxel 1.0.
- čtyřnásobné urychlení stávajících aplikací/her
- dvacetinásobné urychlení nativních aplikací/her
- pasivní chlazení
- s touto kartou lze vlastně s jakýmkoli dnes bě?ně pou?ívaným počítačem pou?ívat nejnáročněj?í aplikace/hry v plné rychlosti.
- při koupi nové karty ujistěte, ?e podporuje Kuxel 1.0, nebudete litovat.

Zvy?ování výkonu procesorů tím, ?e se předev?ím zvý?ila frekvence je ve slepé uličce, proto?e zvy?ováním frekvence se procesor více zahřívá a chlazení pomocí kapalného dusíku jistě není ta správná volba. U? nyní existují chladiče velikosti pomalu men?ího ústředního topení a to nemluvím o hluku větráků. Proto se pomalu a neochotně přechází na jinou technologii.

Podobné je to u grafických karet, které se nyní osazují obrovskými pamě?mi, přetaktovávají se jejich procesory a chladí se pomocí ohromných chladičů, které pro svou velikost pak zabírají i místo pro dvě karty v počítači.

U? to zdaleka není jen taková a taková grafická karta, ale karta s procesorem rychlým X MHz a pamětí rychlou X MHz. Kdyby to takhle ?lo dál, vypadala by za chvíli grafická karta jako samostatná bedna propojená s počítačem.

Teplota a hluk chlazení není jediný problém. Druhý problém je spotřeba. Počítače s pětisetwattovými zdroji ji? nejsou výjimkou a to abyste si za chvíli měnili jističe za silněj?í, proto?e tohle u? na domácí počítač přestává být normální.

Proto?e vývojáři si jsou moc dobře vědomi slepých uliček kterými se ubírají, ale kvůli konkurenci nemohou brzdit vývoj jako například Telefónica v oblasti internetu (bývalý Telecom), musí si vymý?let marketingové bomby jako je například AGP 8x nebo PCI-E, které jen oblbnou zákazníky v domnění ?e budou mít vy??í výkon.

Zbývalo by procesory chladit radiátory, místo grafické karty mít přídavnou bednu, na u?ích traktoristická sluchátka kvůli hluku a polovinu výplaty dávat na účty za elektřinu.

Ale je tu zázrak!
Na?těstí se objevila technologie zobrazování grafiky pomocí KUXELů, která nás tohohle v?eho u?etří. Jedná se o nejmoderněj?í technologii v této oblasti a nepři?li na ní ani experti od nvidie, ani vývojáři od ATI, ani nedejbo?e Microsoft, nýbr? český člověk spolu s japonskou společností Joudanguchi (čti d?oudanguči)!

V?e zachrání nová grafická karta s podporou technologie Kuxel 1.0. Dne?ní počítače a grafické karty pracují pouze s pixely, co? jsou nejmen?í body na obraze ve tvaru čtverce, případně obdélníku. Proto jsou, obzvlá?tě při malém rozli?ení, patrné zuby na ?ikmých plochách. Nikoho ani nenapadalo, ?e by to mohlo být jinak. Technologie Kuxel v?ak pracuje s něčím, co by se dalo nazvat jako kulatý pixel.

U? jen pouhé pou?ití technologie kuxel bez změn ve zdrojových souborech aplikacích (hry, programy) podá 4x rychlej?í výkon proto?e pixel má čtyři hrany, kde?to kuxel ?ádnou. Kompatibilitu s dne?ní grafikou obstarává samostatný čip na grafické kartě a z kuxelů dopočítává pixely, proto je ?jen? 4x rychlej?í. I tak je to jako by vám v dne?ní době na nejmoderněj?í hry stačila grafická karta GF2MX440.

Plný výkon se projeví a? při pou?ití aplikacích s přímou podporou Kuxel 1.0. Dá se mluvit o dvacetinásobném urychlení, ale není mo?né si to ověřit, proto?e je?tě ?ádné takové aplikace neexistují. Takové zrychlení je na první exemplář grafické karty nevídané, ale i pochopitelné, proto?e odpadá spousta věcí, které musí dne?ní karty počítat, jako například vyhlazování hran - antialiasing. A to z prostého důvodu ? kuxely nemohou vytvořit zubaté hrany, tedy pokud to přímo programátor nechce.

Je?tě k antialiasingu ? ten je prováděn tak, ?e se několikrát vyrenderuje ten samý snímek, jen s mírnými změnami, podle rozdílů mezi snímky se vyhladí zubaté hrany a výsledný obrázek se teprve po?le na monitor. Antialiasing je velmi náročný, proto?e místo jednoho snímku, jako normálně, se jich renderuje několik. Tohle v?echno v případě kuxelů odpadá.

Ale to není v?e. Znáte z her omezený výhled do dálky, nebo hranaté objekty? S tím si také kuxel poradí. Poloha kuxelů na obrazovce není pevně daná (respektive nemusí být) jako v případě dne?ních karet, kde máte rozli?ení 1024x768 a to znamená, ?e na ka?dý řádek připadá 1024 pixelů. Kuxely se nevykreslují v předem daných řádcích nebo sloupcích, proto také neexistuje ?ádné pevné rozli?ení.

Mno?ství kuxelů se vykresluje inteligentně, vzhledem ke vzdálenosti zobrazení, úhlu pohledu, maximálního rozli?ení (v případě bě?ného monitoru) a dal?ích vlastností. Lze je vykreslovat ve křivkách a aplikovat na ně ve?keré bě?né efekty.

Grafická karta nové generace s podporou technologie Kuxel 1.0 je malá, má nízký odběr proudu, nemá aktivní hlučné chlazení a umo?ňuje počítači velmi rychlý běh i se stávajícími procesory, proto?e procesor grafice nemusí pomáhat.

Vyrábět se bude jen v provedení PCI-E, ne z toho důvodu, ?e by AGP nedostačovalo, ale proto?e nové základní desky u? AGP neobsahují.

Plusy:
+ 100% kompatibilita se stávajícími programy.
+ 4x vy??í výkon ne? stávající karty.
+ 20x vy??í výkon v nativních aplikacích.
+ lep?í zobrazení grafiky, detailů.
+ nízká spotřeba (+- 50W).
+ pasivní chlazení.
+ není třeba pou?ívat antialiasing.

Mínusy:
- na LCD monitorech lze úspě?ně pou?ít zatím jen kompatibilní mód pro pixel grafiku.
- vysoká cena je způsobena také tím, ?e je karta osazena velkou rychlou pamětí 1,5 GB, co? je minimum s jakou se bude prodávat.
- pomalej?í starty nativních aplikacích, ov?em za to nemů?e karta ale rychlost pevných disků a sběrnic, které pomalu dodávají data, proto?e vět?ina nativních aplikací bude po startu plnit kartu daty, aby se v průběhu pou?ívání aplikace nic nedotahovalo.
- nulové bli??í informace.

LICENČNÍ UJEDNÁNÍ:
TYTO INFORMACE JSOU Z DŮVĚRNÉHO OVĚŘENÉHO ZDROJE A POKUD MÁTE JAKÉKOLI ÚMYSLY S TOUTO ZPRÁVOU, MUSÍTE SE ŘÍDIT TÍMTO UJEDNÁNÍM. VE?KERÉ ÚDAJE NA TÉTO STRÁNCE PODLÉHAJÍ LICENCI DSCCH A JAKÉKOLI KOPÍROVÁNÍ, REPRODUKOVÁNÍ, TISKNUTÍ, UVEŘEJŇOVÁNÍ I JAKÝCHKOLI ČÁSTÍ A ÚRYVKŮ JE POVOLENO, PROTO?E TÍMHLE TRAPNÝM TEXTEM CHCI NAZNAČIT, ?E LICENCE DSCCH ZNAMENÁ "DĚLEJ SI CO CHCE?" A TECHNOLOGII KUXEL JSEM SI VYMYSLEL A NIC TAKOVÝHO NEEXISTUJE ALE JE TO DOBREJ TESTER ZNALOSTÍ RÁDOBY ODBORNÍKŮ, KTEŘÍ VÁM JSOU SCHOPNI TVRDIT, ?E TUHLE TECHNOLOGII ZNAJÍ. POKUD S TÍMTO UJEDNÁNÍM NESOUHLASÍTE, MÁTE PRÁVO JEN NA PŘEČTENÍ TÉTO INFORMACE!

[ Přečteno: 7954x ] [ Komentářů: 10 ]
.: © Rotačák 2004 - 2024 :.