Kdy? hoří auto
19.09.2008 | Autor: rotačák
Chtěl jsem zajet s mamkou do města kvůli nějakýmu vyřizování. Tak jdeme, auto bylo v gará?i, která je součástí baráku. Proto?e jsem toho měl hodně na starosti, celý dvě věci ? peně?enku a klíče, stalo se ?e jsem klíče zapomněl a musel se vrátit. No nic, stane se. Mamka otevřela vrata na cestu, já se uvelebil v autě, nastartoval 130 koní a přemej?lel jsem jesti to nechám chvíli zahřát, ale včera jsme taky jezdili, tak jsem se rozhod hned vyjet. Zapnul jsem rádio a couvám z gará?e.

Jakmile jsem se přehoupnul přes práh, ozvala se tlumená rána, auto chcíplo, z pod kapoty vy?lehly do stran plameny a prostředkem cesty se táhnula hořící stopa benzínu a? do gará?e. V tu chvíli jsem si myslel ?e je po autě. Kdyby začalo pomalu hořet, tak se to budu sna?it uhasit, ale kdy? najednou blaf ? a půl auta hoří, tak jsem měl jedinou my?lenku a to dostat auto dál od baráku, aby neshořel i on.

Jen?e auto u? nenastartovalo. Tak jsem vylít ven, vidim oheň v gará?i, plameny nad předním kolem a v?ude plno kouře. Mamka vběhla do gará?e a házela na oheň hadry aby ho udusila a mimo to na mě zakřičela a? vezmu hasicí přístroj, kterej byl v gará?i. Do tý chvíle jsem auto pokládal za odepsaný, proto?e jsem si vůbec nevzpomněl ?e máme hasičák.

Popad jsem ho, odjistil, bě?el k autu, a uhasil hořící plast nad předním kolem. Ale kdy? jsem viděl ?e v gará?i nic nevidim, dostal jsem strach o mamku aby se nenadejchala toho smradu. Na zemi v gará?i byla polo?ená asfaltová lepenka a ta teď spolu s benzínem hořela a vytvářela jedovatej černej dým. Zavolal jsem do gará?e na mamku a ?ádná odpověď. Rozsvítil jsem a nic se nezměnilo. Neviděl jsem vůbec nic. Fouknul jednu dávku hasičáku na zem a oheň chcípnul. Zavolal jsem znova a mamka odpověděla. Největ?í oheň vzadu v gará?i uhasila hadrama a kouř tam vůbec nebyl, v?echno ?lo ven. Zato já jsem se jednou nadechnul, řikal jsem si ?e jsem zvyklej na různy smrady tak malej nádech mě nezabije. Ale málem zabil.

No nic, zbejvalo uhasit auto. Odjistil jsem kapotu a teprve teď jsem dokázal ocenit genialitu (dříve jsem tomu říkal debilita) konstruktérů Alfy Romeo. Kapota se otvírá směrem od předního okna, tak?e kdy? chce člověk něco dělat v motoru, tak se k tomu stra?ně blbě mů?e. Ale ? díky tomuhle otevírání nemusí bejt u kapoty poji?tovací západka, kterou mají kapoty, který se otvírají normálně zepředu. Mají ji tam proto, aby kdy? se odjistí kapota nebo se ?patně zavře, tak aby se při jízdě sama neotevřela. Ale tohle otvírání zaji??uje, ?e se kapota větrem otevřít nemů?e a proto tam západka není. Opravdu nevim, jak bych do motoru plnýho ohně sahal rukou abych povolil západku. Kraj kapoty ani nepálil, proto?e byl celkem mimo oheň v oddělený části motoru, co? se nedalo říct o kovový tyčce na podepření kapoty, která se nedala udr?et v ruce.

Celej prostor motoru na levý straně hořel a polstrování na vnitřní straně kapoty taky. Hasičák s tím udělal krátkej proces a po vteřině bylo po ohni. Je?tě znova začal hořet podběh předního kola, ale s tím si hasičák poradil lehce. Kdy? bylo po ohni spěchal jsem znova do gará?e ale u? jsem si dával pozor, abych se znova nenadechl. V přítmí jsem na ponku na?el kombinačky (hledání klíče jsem vzdal), vyběhl k autu, povolil kontakt na baterii a odpojil ji. Konečně to vypadalo v klidu.

Bolest v plicích mě pře?la a? k večeru a zbytek dne a i druhej den jsem se cejtil jako kdybych vykouřil 1000 cigaret. Měl jsem ten známej tuberáckej neodka?litelnej ka?el.

A co se vlastně stalo? U motoru se ulomila palivová hadice. Nevim jak je to mo?ný, ale teď kdy? se podívam, tak je prostě jasně kompletně ulomená. Asi byla ztrouchnivělá. Jak jsem nastartoval, začal benzín stříkat z hadice po celym motoru a jak jsem couval ven, dělal cestičku. Venku u? byl vejfuk dost zahřátej a pravděpodobně od něj chytil benzín a oheň se roz?ířil po cestičce a? do gará?e. Podle velikosti skvrn bych řek ?e vytekly tak minimálně dva litry benzínu, mo?ná víc.

?těstí bylo ?e auto dojelo aspoň ven z gará?e. Nevim co bysme s tím dělali vevnitř v tom dýmu. Dal?í ?těstí bylo, ?e se to nestalo někde na cestě, hezky by to podpálilo celý auto i s nádr?í. Tady jsem couval, tak?e to je?tě ?lo. A ?těstí do třetice ? měli jsme hasičák. Ten mrňavej co se dává do aut by tohle nikdy nemohl uhasit. Tenhle byl normální velkej. Byl prá?kovej a hasil perfektně, kdy? bylo po ohni, bylo i po hasičáku, akorát to vy?lo. Vedlej?í produkt prá?kovýho hasičáku je totálně zasviněnej motor prá?kem. Ale to mi je jaxi jedno.

Taky bych rád pozdravil mistry na technický kontrole (na někoho to svést musím). Nejvíc je zajímala promáčknutá podlaha a emise, ale zpuchřelá palivová hadice? Nezájem, hlavně abych měl dobrou podlahu a auto nesmrdělo. ?e mů?e celý shořet, to přece nevadí.

Výsledek je takovej, ?e si zjístím cenu náhradních dílů a práce, jestli to má smysl dávat je?tě do kupy. Nevim co v?echno se mohlo zničit tam kam nevidim. Jestli to odneslo i gumový těsnění na nedávno měněnym servu řízení a u náprav, tak myslim, ?e u? vyjde levněj? jiný auto. Navenek teď auto vypadá docela normálně, ale pod kapotou je to jeden ?kvarek, nádobky na olej a vodu jsou propálený, kabely spečený, rozdělovač usma?enej, blinkr pokroucenej (na?těstí plastový světla vydr?ely) a i brzdovka někam zmizela. Proto?e se nemohla vypařit a jediný hadice s brzdovkou jsou u kol, tak?e u toho levýho bude hadice taky přepálená.

Poučení: v?dycky mějte doma hasicí přístroj a v autě taky. Já ho v autě neměl, v?dycky jsem na něj koukal v obchodě, ale maj samý tuningový zbytečně drahý. Teď si koupim i ten drahej. Nejspí? by to nezachránil, ale lep?í ne? nic. A ten prázdnej velkej co zbyl doma necháme zase naplnit.


Pár fotek:




























[ Přečteno: 1284x ] [ Komentářů: 3 ]
.: © Rotačák 2004 - 2024 :.