Jak jednat s O2
20.08.2009 | Autor: rotačák
V počítači jsem našel můj starý nepublikovaný článek ještě o Eurotelu, který potom přešel pod Telecom a ten zase pod O2. Takže než se dostanu k O2, tady ten článek je:

Telecom, Eurotel, O2
Venku sice momentálně napadl sníh, ale pokud chcete vidět čerstvě rozkvetlé kytky, podívejte se na mně. Já jsem totiž vykvet. A né jednou. Měl jsem totiž co do činnění se skvělou firmou, která si teď říká O2. Nejsem z těch, kteří nadávají na cokoli, protože je to zrovna moderní, nebo protože na to nadávají všichni, ale tentokrát jsem nadávat začít musel.

Nejdříve jsem přišel do styku s Eurotelem. Šel jsem do prodejny Eurotel, koupit mobil pro mamku. Sám jsem žádný mobil ještě dlouhou dobu neměl, mobily mě nezajímají a obecně si myslím, že jejich úspěch je hlavně ve dvou věcech. První věc je samozřejmě ta, že je to prostě přenosný telefon. To je docela logický. Druhá věc je ta, že s mobilem se dostane počítač do rukou lidem, kteří nikdy na nějaký počítač nepomysleli, počítače se bojí a tak dále. Ale telefon je něco jinýho a tak se toho asi nebojí a vydrží hodiny cvakat bezduché SMS zprávy na miniaturní klávesničce, nebo prozvánět jeden druhého - to jsem doteď nepochopil.

Já mobily nemusím, protože je dělají čím dál menší, což všichni berou jako ohromnou výhodu, jenže mačkat jedním prstem devět tlačítek najednou se mi jako výhoda nezdá. Nemluvě o tom, že až dnes jsou teprve mobily na úrovni. Umí to přehrát písničku, né jen nějaký pazvuky a podobně. Psaní SMS mě šíleně vytáčí a dělám to jen v případě nejvyšší nouze. I při použití T9 je to nechutná operace a mám vždy sto chutí fláknout mobilem o zem. Další věci jako je foťák a podobný hovadiny mě v mobilu nezajímají, stejně je to nekvalitní. No a poslední věc je že mobil mám na to když něco potřebuju - potřebuju zavolat a to je celý.

Takže jsem šel koupit mobil mamce, aby se mohla bavit se ségrou a tak podobně, abysme se mohli aspoň nějak spojit. Pevnou linku jsme zrušili, jelikož je to vydřidušství. Přišel jsem tedy do prodejny, koupil mobil za korunu, zaplatil aktivaci - takže vlastně mobil, podepsal smlouvu na dva roky a bylo. Ženská za pultem mobil sestavila, protože jsem tomu vůbec nerozuměl. Fajn, všechno bylo v pohodě. S mobilem se naučí zacházet i necvičená opice bez návodu během pár sekund. Aspoň mě se to povedlo, naučil jsem to mamku a všechno bylo ok.
 
Mezitím Telecom koupil Eurotel, nebo jak to bylo a jen jsem kroutil hlavou nad tím, jak stáda lidí pořád nadávají na Telecom a když zjistili že Eurotel je to samý, začali nadávat i na něj. Mě nic nevadilo, byl jsem spokojenej.
 
Přes ten mobil jsme měli i internet, GPRS. Nic jinýhu o nás nešlo. Byla to hrůza, ping nešel pod sekundu, odesílání dat 1KB/s, stahování kolem 5KB/s, ale mohl jsem bejt připojen pořád. Za měsíc jsem dokázal stáhnout i 6GB dat.
 
Potom jsem si pořídil CDMA od Eurotelu. Taky bezdrátový internet, ale rychlejší. Odesílání dat bylo snad ještě pomalejší, ale stahování šlo v noci až k 30KB/s. Psal jsem tady o tom taky článek, jak to maká. A opět na CDMA lidi všude nadávali, že jim to jede 1KB/s, nebo vůbec a podobně. GPRS jsem zrušil a bylo zase všechno OK. Mobil teď nebyl blokovanej a internet byl rychlejší.
 
A začalo se to zlepšovat. V noci sahala rychlost až k 50KB/s, potom až k 80KB/s a nakonec k 120KB/s. Takže jsem měl vlastně rychlost 1Mbit. Byl jsem překvapen a říkal jsem si, že kupodivu opravdu nekecají, když všude píšou, že zlepšují pokrytí a zvyšují rychlost. Teď kdyby se ještě zlepšilo odesílání dat, tak bych byl s internetem spokojen. Sice byl pomalejší ping, takže online hry hrát nešly, ale to mě tak netrápilo.
 
Do tohoto bodu bylo všechno OK. Jenže potom mi internet vypadl. Občas se to stávalo, prostě jsem se znovu připojil, nebo ještě chvilku počkal. Signál spadl na nulu a připojit se nešlo. Čelak jsem hodinu, nic. Počkal jsem do rána, nic. Do večera, nic. Tak jsem volal na jejich oblíbenou infolinku. Když jsem se proklikal automatem na operátora, řekli mi, že tam vypadá vše v pořádku a že to proměří a ozvou se mi. Bohužel jsem se nezeptal kdy se mi ozvou. Druhý den volám znovu, proklikám se hlasovým automatem a operátorka mi řekla že to řeší technici a že se mi určitě ozvou až budou vědět výsledek. Byl nějak zrovna pátek a nikdo se neozval. Řekl jsem si, že přes víkend nedělají, tak počkám do pondělí. Nic. Volám tedy znovu já, proklikám se stupidním automatem, vyslechnu si lživou hlášku, že z důvodu zvyšování kvality služeb může být náš hovor nahráván - kulový. Jestli je někdy nahráván, tak jen proto, aby si nahráli všechny nadávky co jim tam naštvaní lidi řvou. Znova papouškuju celej problém a odpovědí mi je, že u nich je všechno v pořádku, mám vzít modem a jet na prodejnu.
Odstřiženej od netu, práce stojí, s nikým nemám kontakt, píšu knížku, potřebuju posílat hotové kapitoly a u nich je všechno v pořádku a nenamáhají se mi to sdělit. Několik dní zbytečně v háji.
 
Nasedl jsem hned do auta, vzal s nedůvěrou modem a jel 15km do prodejny. Vylíčil jsem jim situaci a prej kdy jsem to zkoušel naposled. Říkám, že před chvílí. Dělali prej nějaký změny na vysílači, posilovali signál. Takže to přes víkend nešlo ale teď už to má fungovat. Každopádně mě to nešlo. Chlápek u pultu někam volal, jestli neměnili směr antény (myslel jsem že vysílač vysílá všemi směry) atd. Nic. Prej to má jít.
Tak mu dávám modem, že mi řekli že to bude tím. Už ho chtěl posílat na reklamaci, ale říkám mu ať ho vyzkouší, že nebudu čekat měsíc než mi ho pošlou spátky s tím, že je stejně v pořádku. Tak ho teda zapojil do notebooku a samozřejmě fungoval.
Jediný co mi poradil bylo, abych hejbnul anténou. A když to nepomůže, mám se ozvat a že to budou řešit. Nevěřil jsem tomu, ale jel jsem domu, hejbnul anténou a nic se nestalo.
Tak jsem mu zavolal, že to nejde, ať to řeší. Prej to předá technikům a oni se mi ozvou. Druhej den se samozrejmě nikdo neozval. Tak tam volám, že se nikdo neozval, co s tim je. Chlápek tam není, řeší to někdo jiný, prej mi zítra zavolá co a jak.

Druhý den jsem měl cestu okolo, tak jsem se tam stavil, byla tam jen ženská, říkala že tam nikdo jiný není a evidentně nevěděla co mi má říct. Pořád opakovala dokola, že se musí dát modem na reklamaci, i když jsem jí dvakrát vysvětlil, že je v pořádku a nedostal jsem z ní jak se bude postupovat dál, kdyby to prostě nešlo. Jestli půjde zrušit smlouva nebo jestli půjde přejít na adsl (které začalo být mezitím u nás dostupné). Ne, pořád že je chyba buď u mě, nebo v modemu. No nic, viděl jsem že je to marný, tak jsem šel domů a čekal až se ozvou.
 
Zase, znova, opět a tudíž opakovaně nikdo nezavolal. To už byla naštvaná i mamka, která díky tomu taky nemá internet a všichni mi říkají, že jim mám vynadat. Nemám to rád, ale co se dalo dělat. Zvedla to zase ta ženská, kterou jsem seřval, že tam volám jak kretén furt dokola, jezdím tam jak blbec a nikdy se mi nikdo neozve, že mi celou dobu nejde internet a jestli to hodlají někdy vyřešit a praštil jsem s telefonem.

A pozor, zachvili se poprvé sami ozvali! Byl to chlápek a omlouval se že ten technik nezavolal i když mu to říkal a kdesi cosi. Výsledek byl, že můžu zkusit externí anténu. Na skladě jí budou mít za pár dní, tak mi dají vědět až tam opravdu bude abych nejel zbytečně. Nakonec kdyby to nešlo, tak by šla smlouva zrušit a převést na adsl.

Fakticky se ozvali, anténa je na skladě. Jedu tam, je tam novej chlápek, kterýho neznám. Na čele má napsáno "tahle práce mě nebaví, ale není těžká a mím za to dobrý prachy, tak to tady nějak vydržím" a snaží se tvářit ochotně, což mu moc nejde. Dal mi anténu proti záloze a šinu si to domů. Anténu si musím sestavit, což vyžaduje značnou sílu na zacvaknutí jejich částí a mozek, takže pochybuju že by to běžnej uživatel vůbec dal dohromady.

Zkušebně jsem anténu vystrčil z okna a zkusil signál. Sotva jedna čárka. Ale na internet jsem se připojil. Sice to víc nefungovalo než fungovalo, ale připojil jsem se. Vzal jsem koště, anténu přidělal na násadu, vylezl na půdu, přidělal koště na trám co nejvejš, namířil anténu přibližně na vysílač a bylo hotovo. Sice anténa nemá být pod střechou, ale lepší místo jsem neměl.
Signál byl jedna až dvě čárky. Připojilo se to ale stahování hodně kolísalo. Rychlost byla 0-30KB/s a to na střídačku. Prostě nepoužitelný, ale lepší než nic. Vyřídil jsem na internetu co jsem potřeboval a druhý den zase jel do prodejny. Internet jsem potřeboval, takže jsem nakonec vyjednal, že si anténu koupím na 14 dní (1200,- Kč) a když to pořád bude blbnout, odkoupí ji zpět a převedou mě na adsl.
 
Byl jsem rozhodnut s tímhle CDMA skoncovat, ale během těch čtrnácti dní se rychlost uklidnila a dosahovala maximálně 30KB/s jako na začátku, takže jsem si to nechal. Přecejenom limit dat u ADSL 1GB byl nesmysl.
Celé tohle počínání mě stálo několik jízd do prodejny vzdálené 15km, koupi antény a asi 10 dní bez internetu. Vysvětlili mi to tak, že posílili signál v blízkém okolí, takže jsem ho já v dálce ztratil. Ještě jsem se zeptal, jestli mi dají slevu na těch deset dní co internet nešel. Odpověď zněla, že si mám zavolat na operátora a tam se domluvit.

Takže jsem operátorovi volal a pak ještě psal pár emailů, protože mi vždycky odpověděli kecy typu „nic není garantované, nemáte nárok na slevu“, ale nakonec mi přišel dopis že mi milostivě dají slevu 200,- Kč ale že je to jen výjimečná sleva a příště už to tak nebude.
Super ne? Vypnou člověku klidně internet a pak řeknou, že mu žádnou milost dělat nebudou – nedají slevu.

No a teď jsme u O2, tedy u současného problému, který jsem řešil nedávno.
Asi každý zná reklamy na produkty O2, ať jde o telefonování nebo internet. Problém nastane v případě, pokud chcete dostat to za co platíte, nebo pokud potřebujete vyřešit nějaký problém.

Byl jsem vychován tak, abych vždy jednal s lidmi slušně a protože snad mám nějaký mozek, chápu i některé věci, jako například že člověk u přepážky O2 nemůže za to, že mi nejde internet, nebo že mi účtují premium SMS, které nikdy nikdo neposlal, takže nadávat tomuto člověku nemá smysl.

Bohužel v praxi je to jeden velký omyl. Když budete jednat jako slušní a chápaví lidé, budete platit i za to za co nemusíte, nebudete mít to na co máte nárok, nedovoláte se svého práva a - nenapadá mě žádný český slušný ekvivalent - všude s vámi vyjebou.

Když k nám dorazilo ADSL, zahodil jsem CDMA a nechal zařídit znovu telefonní linku a internet. Rychlost 512kbit.

Byl jsem spokojen, spolehlivost byla ok. Potom začalo zvyšování rychlosti internetu na 2mbit. Jenže já nic, prý jsem daleko od ústředny a taková rychlost tady nepůjde.

Za nějaký čas jsem si na webu otestoval dostupnou rychlost na mém čísle a zjistil jsem 12mbit max. Přihlásil jsem se tedy do O2 aplikace a zažádal o zrychlení internetu. Výsledek byl, že mi internet celý den nešel vůbec a potom mi to zase hodili na 512kbit, protože prý stejně víc nepůjde i když jim to na stránkách ukazuje 12mbit. Prý je moje číslo zařazeno ve špatné zóně a ukazuje nesmysly.

Potom začalo zrychlování na 8mbit. Těšil jsem se, že mi třeba konečně půjdou aspoň ty 2mbity. Psal jsem do O2, že bych to chtěl zrychlit, abych konečně za své peníze dostal to co si skutečně platím. A snažil jsem se to psát tak, aby i ten největší blb pochopil o co mi jde, že mám omezenou rychlost na 512kbit protože jsem daleko... Dostal jsem jen jejich stupidní odpověď, že na slevu nemám nárok, rychlost není garantována a pokud to nedosahuje požadované rychlosti, tak že je jim to líto a šmytec:

Na Vaší lince je navedena služba s obchodním názvem O2 Internet ADSL 2M. Dle obchodních podmínek tato služba může mít rychlost až do 2048kbs dle technických možností.

Omlouváme se, pokud rychlost nedosahuje daným parametrům z již uvedených technických důvodů. Uvedený stav není v rozporu s podmínkami služby a nezakládá nárok na cenové úlevy ze strany poskytovatele.


Na jejich odpověď nejde znovu odpovědět a upřesnit problém (i když jsem to napsal dost jasně, protože jsem předpokládal že mi napíšou podobnou hovadinu), že rychlost mám omezenou na 512kbit, takže i kdyby tady už šlo 100mbit, tak mě se to nezrychlí, protože to mám u nich omezený. A odpovědět nejde protože jejich email přijde z neexistujícího emailu.

Tak jsem volal na linku O2, vyslechl si jejich debilní kecy z automatu a konečně mluvil s člověkem. Vysvětlil jsem problém, nejdřív mi chtěl za příplatek nabídnout 8mbit ale pak zjistil, že mu to ukazuje dvě různý rychlosti, něco zkoumal, zkoušel a pak mě někam přepojil a tam mi řekli, že prostě tady víc jak 512 stejně prostě technicky nemůže jít.

Co se dá dělat, no. Myslel jsem, že když zrychlují internet na 8 a 16mbit, že to trochu posílí i tady.

Jenže pak zjišťuju, že soused si pořizuje ten samý internet a 8mbit. Prý mu to ze začátku pojede pomalejš ale pak mu to zrychlí na plnou rychlost. Smál jsem se tomu a čekal jsem jak mu potom vysvětlí, že mu nic nezrychlili.
No samozřejmě, že mu nic nezrychlili, ale i tak neměl 512kbit jako já, ale 1,5mbit! Krom toho u jiného souseda ještě o kus dál jsem náhodou zjistil, že má taky 1,5mbit!

Takže znova jsem volal do O2 a říkám že chci tu samou rychlost jako mají sousedi. Zjistili, že já jsem připojen k ústředně vzdálené 6km a soused 3km. Tak jsem chtěl, ať mě prostě připojí taky do té bližší, co je mi do toho kam jsem připojen, já chci mít za stejné peníze stejně rychlý internet jako lidi okolo. Prý se mi ozvou.

Tak si tak používám internet a něco stahuju zrovna celý den a najednou mi přijde SMS že internet už by měl být opět funkční. Cože? Jak opět funkční? Vždyť ani jednou nevypadl. Volám znova.

Na lince O2 se omlouvají za nic neříkající SMS, nenechávám se odbýt a chci stejnou rychlost jako soused. A tak zjišťovali jakou mám rychlost já, jakou soused, 3x mě přepojili a nakonec řekli, že to dají zjistit technikům a že mi dají vědět.

Asi druhý den zvoní telefon. A je to od O2, že prý dostali vyjádření od techniků nebo co, a že zvýšit rychlost nejde. Když jsem měl námitky, řekli že s tím nemůžou nic dělat, když jim pošlou tohle vyjádření od techniků tak je to prostě konec.

Hledal jsem pomoc i na internetu, jestli je to opravdu pravda, nebo jestli mi věší bulíky na nos. Jestli pomůže když zruším internet a znova ho zařídím atd. Nic nepomůže, možná by pomohlo zrušit telefon a zařídit ho znova, prostě úplně novou linku. Ale to jsem už začal bejt pekelně nasranej. Já budu platit prachy za to, že vohnouti z O2 jsou úplně neschopný někde přepojit kabel? Nejde přepojit kabel? Musí se něco víc? Co mě je sakra do toho? Jednou nabízí internet, tak přece nemůžou do jednoho baráku prodávat za stejnou cenu 3x pomalejší internet jako odměnu za to, že ten internet už mám několik let.

S pomalým internetem jsem žil dlouho, ale to, že platím stejně jako soused a on má 3x rychlejší internet, to mě neskutečně vytáčelo. K tomu ty jejich debilní odpovědi „je nám líto“ „omlouváme se“...

Takže znova. Tentokrát jsem se ještě před armagedonem (osobní návštěvou pobočky O2) rozhodl napsat stížnost do O2. Napsal jsem následující dopis:

30.6.2009

Dobrý den,
mám O2 ADSL internet 512kbit už několik let. Tak malou rychlost mám protože jsem daleko od ústředny. V poslední době si lidé okolo mě zařizují ten samý internet, za ty samé peníze jen s tím rozdílem, že mají rychlost 1,5Mbit. Proč? Protože podle operátora soused, který bydlí odemne 30 metrů daleko, je připojen k ústředně vzdálené 3km, ale já jsem připojen k ústředně vzdálené 6km.

Jelikož nikdo nebyl schopný nic vyřešit a jen jsem se dozvěděl, že mám prostě smůlu a všichni okolo budou mít 3x rychlejší internet než já, podávám tuto stížnost a žádám Vás, abyste mě přepojili na stejnou ústřednu jako soused (číslo 123 123 123, nebo na takovou ústřednu na kterou byste mě zapojili teď, kdybych si zařizoval nový telefon a nový internet) abych měl stejně rychlý internet jako on a ostatní okolo.

Nebo chci platit 3x nižší cenu za internet, protože pomalá rychlost mého internetu není způsobena technickou nedostupností, ale neschopností pracovníků v O2, což jasně dokládá to, že lidé okolo mě mají ten samý internet 3x rychlejší.

Jestliže mi hodláte napsat oblíbenou větu "Maximální rychlost ADSL není garantovaná, omlouváme se pokud neodpovídá uvedené rychlosti v nabídce ale není to důvod ke snížení ceny" tak to si rovnou ušetřete a rovnou mi pošlete kontakt na Vašeho vedoucího.

Děkuji za vyřízení.


Formulář pro stížnosti nefungoval, tak jsem to poslal jako normální připomínku a zaškrtnul políčko, že chci odpověď.

Dne 8.7.2009 mi přišel email s tím, že moji stížnost přeposlali na specializované oddělení a budou to řešit.

16.7.2009 jsem poslal stížnost znovu, protože mi do té doby nikdo neodpověděl. Tentokrát už fungoval formulář na stížnosti a ke starému textu jsem přidal jsem následující větu:

Dne 30.6.2009 jsem psal níže uvedenou stížnost. 8.7.2009 mi přišla odpověď, že stížnost byla přeposlána někam, kde se bude řešit a od té doby nic. ŽÁDÁM O ŘEŠENÍ, OKRÁDÁTE MĚ O PENÍZE!

Odpověď dorazila relativně brzy, ovšem s obsahem jaký jsem čekal:

20.7.2009
reagujeme na Vaše podání, které se týká služby O2 Internet. Dovolte nám, abychom se vyjádřili k jeho obsahu.

Uvedená služba je provozována při využití technologie xDSL. Nabízené přenosové rychlosti jsou maximálně dosažitelnými a jsou ovlivněny parametry přípojného vedení. Hlavním faktorem ovlivňujícím přenosovou rychlost je délka vedení a útlum.

Uživatelé služeb jsou připojeni k příslušné telefonní ústředně, která zahrnuje atrakční obvod místní telefonní sítě. Bohužel není možné připojit uživatele na libovolnou ústřednu, byť by byla teoreticky blíže. Vždy záleží na místních podmínkách telefonní sítě.

Možnost přepojení na jinou než příslušnou ústřednu jsme již prověřovali v květnu letošního roku. Bohužel tato změna není v současné době technicky možná.

Vážený pane, velice litujeme, že Vám zatím nemůžeme poskytnout příznivější stanovisko.


Hezky vysvětleno, ale to mě jako zákazníka nezajímá. Mě zajímá to, že ten kdo si vedle mě objedná teď internet, tak ho má 3x rychlejší a je mi jedno kam jsem nebo nejsem zapojen a proč to „nejde“ přepojit. Nejvíc mě ovšem vytočila část: „velice litujeme“.

Měl jsem nepojízdné auto, proto jsem se s nimi vybavoval přes emaily a doufal, že se stane zázrak a nebudu to muset řešit ručně. Viděl jsem, že slušně nic nezmůžu, proto jsem poslal poslední email, do kterého jsem musel napsat celou konverzaci, protože jak už jsem psal výše, na email nejde odpovědět a zachovat tak historii komunikace:

22.7.2009

Posílal jsem Vám tuto stížnost:
*****************************************
zde jsem uvedl text mé první stížnosti
*****************************************

Na to jste mi odpověděli:
*****************************************
zde jsem uvedl jejich odpověď
*****************************************

A protože prostě na zákazníky úplně serete, vedete jenom zkurvené reklamní kecy, že Vám záleží na zákazníkovi spokojenosti, čehož je důkazem i to, že na odpověď na stížnost už dále reagovat nemůžu, protože odpověď přijde na nějakou stupidní adresu noreply@...., budu postupovat dále.

Chtěl jsem jednat slušně a ne jako hulvát, ale to kurva prostě s Vámi nejde a musím se chovat jako zasranej vidlák.

Já chápu, že rychlost internetu závisí na útlumu signálu a podobnejch věcech. Ale já na to z vysoka seru! Když můj soused VEDLE V BARÁKU o pár metrů podemnou (blíž k městu) má ten samej internet od Vás 3x rychlejší a jinej soused asi 500 metrů nademnou (dál od města) má taky 3x rychlejší internet a všichni jsme zapojený na stejný vedení, protože tady žádný jiný nevede ani se nedělalo, tak co to kurva znamená?

Já, jako dlouhodobej zákazník budu mít tu výhodu, že budu mít internet za stejný peníze jako všichni okolo ale 3x pomalejší? No to si fakt děláte prdel ne?

Seru Vám i na to, že jste to někde zjišťovali a že to přepojit nejde. Já vím, že jste to zjišťovali. Já tam totiž volal. A řekli mi stejnou sračku jako Vy teď, kterou jste si tam někde přečetli a hovno jste řešili. Ale já se s tím už nesmířím.

Jestli si myslíte, že budu platit jako kokot a ještě si budu rušit telefon jen proto abych si ho znova pořídil a ty neschopný hovada z O2 mi ho znovu zařídili ale tentokrát se stejnou rychlostí jako mají lidi okolo mě, tak to jste na omylu.

Vy prostě začnete dělat to, od čeho tam jste. To znamená, že dlouhodobýmu zákazníkovi nastavíte stejnou rychlost internetu, jakou mají lidé v tomto okolí. Bude holt někdo muset zvednout prdel a vyjet do terénu a udělat takové úpravy, aby se moje telefonní linka chovala jako nově zřízená a připojená na stejnou ústřednu jako mají okolní lidi.

Nebo mi zlevníte internet z 850,- měsíčně na 283,- měsíčně. Jenom kokot by platil stejnou cenu jako soused ale s třikrát pomalejším internetem.

Jelikož vím, že v O2 sedí samý hovada, takže je mi jasné, že i tenhle průjem ve stížnosti s ničím nehne. Půjdu proto do prodejny osobně a rozsekám ji tam na sračku. Je mi uplně jedno, že ty lidi co tam za překážkou stojí, za nic nemůžou. Možná mě zavřou ale já už na to seru. Seru na Vás a na Vaše zkurvený řeči a služby.

Pokud bordel v prodejně nepomůže, podám žalobu na O2 kvůli okrádání zákazníka, stejně tak na Pana "xxx", který mi odpověděl na stížnost a vyřešil hovno, jen si přečet výsledek minulého šetření a kulantně mi ho přetlumočil a stejně tak na všechny O2 lemply, se kterými budu "jednat" a vyprodukují stejnou sračku jako všichni ze spolku O2.

Nevím jestli žaloby pomůžou, ale aspoň to zkusím. A jestli za to zaplatím zbytečně peníze? Když mě může O2 měsíčně okrádat o peníze a dělat ze mě vola, proč bych ještě nemohl vyhazovat peníze za žaloby?

Očekávám od Vás jednu z odpovědí:
1) Internet Vám zrychlíme.
2) Internet Vám nezrychlíme.

V případě 2) mi uveďte jméno a kontakt Vašeho nadřízeného, děkuji.

Nejsem zvědavý na žádné kecy, slovíčka "litujeme", ani "omlouváme se".


Chápu, že člověk, který mi naposledy odepsal na moji stížnost nejspíš za nic nemůže. Ono je docela těžké najít toho, kdo za to doopravdy může, ale víte kam jsem to s tímhle chápáním dotáhl? Přemýšlel jsem co mi to chápání za celý život přineslo dobrého. „Já chápu, že vy s tím nic nemůžete dělat...“ „Chápu, že vy musíte tohle udělat“ „Chápu, že to jinak nejde“ „Chápu že takhle jsou předpisy“ atd. A přišel jsem na jednu věc. To, že jsem chápal, že někdo za něco nemůže, to že jsem chápal tenhle systém, to že jsem se snažil jednat slušně, to mi NIKDY NIC DOBRÉHO NEPŘINESLO. Když nepočítám to, že jsem si o sobě mohl myslet, že nejsem hulvát, což je hodně slabá záplata.

Po odeslání tohoto emailu jsem nečekal, že se mi vůbec někdo ozve zpět a pokud ano, bude to jedna umělá věta se slovem „litujeme“. Připravoval jsem se na osobní návštěvu O2. Zvažoval jsem, jestli to tam mám rozmlátit, nebo jen udělat bordel a rozmlátit až při druhé návštěvě, protože mi bylo jasné, že mi neřeknou „Samozřejmě, hned se na to podíváme a vyřešíme to, je jasné že když lidé okolo vás mají internet 3x rychlejší, tak to nějakým způsobem musí jít i u vás“. Když mě zavřou, tak co. Peníze nemám, ženu nemám, děti nemám a ještě se mám nechávat vojíždět nějakejma zmrdama? Už toho mám opravdu dost a to není jen kvůli O2. Žalobu jsem byl rozhodnut podat jak na člověka co mi odepsal na stížnost a nic nevyřešil tak na celý O2. Nečekal jsem že bych vyhrál, ale byl jsem rozhodnut to udělat.

Jako den zúčtování jsem si určil pondělí. Auto už mi fungovalo. Když tu najednou asi v sobotu koukám na stahování mapy v jedné hře přes internet a vidím tam asi 110KB/s, když dříve to nepřesáhlo 50KB/s. Chvíli se mi honili hlavou myšlenky jestli to opravdu stahuju z internetu, nebo kam jsem se to vůbec připojil, nebo co se děje.

Zkusil jsem tedy stáhnout i jinou věc z internetu, pak jsem otestoval rychlost připojení a i jsem se koukl do modemu a opravdu tam vidím rychlost 1,5mbit! V tom jsem si vzpomněl, že minulý den jsem na doporučení hrál jednu reklamní hru v internetovém prohlížeči a poté se objevila ukázka filmu, která se vůbec necukala – ještě jsem se tomu divil. Předtím se mi filmy z internetu vždy zasekávaly, nebo se úplně přestaly přehrávat.

Zkrátka jsem měl tu požadovanou rychlost 1,5mbit. Najednou. Nemožné se stalo možným. Jak to? Vždyť to přece NEJDE, neustále mi to tvrdili a psali! A nevypadává to, funguje to v pohodě bez chyb, jako ta moje minulá rychlost.

Takže svoji výpravu k O2 jsem mohl zrušit. Ale najednou v pondělí odpoledne koukám a rychlost je zase ta, kterou jsem měl předtím, tedy 512kbit. Zkusil jsem všechno možné a nic se nezměnilo. „No, když už to jednou šlo, tak to půjde zase“ řekl jsem si a zavolal na linku O2. Vždycky předtím jsem se slušně představil a vysvětlil svůj problém (v případě kdy mě 3x přepojili, tak jsem vše vysvětloval 3x). Tentokrát jsem jen otráveným hlasem řekl „dobrej“, „jde mi pomalu internet“. Nic jsem nevysvětloval, co se dělo, co šlo nešlo atd. Po chvíli mi operátor řekl, že tam mám nastavenou rychlost 512 takže to rychlejš nejde. Na to jsem mu odpověděl, že minimálně tři dny to šlo 1,5mbit a bylo to ok. Chvíli něco řešil, zavolal technikům nebo komu a pak mi oznámil, že je tam vidět že někdo nastavil rychlost na 1,5mbit, neví kdo ani proč a potom ji zase někdo nastavil zpět na 512 a taky neví kdo a proč. A když to bylo tedy ok, že to nastaví zase na těch 1,5mbit. Volal jsem v 20:30 a technici tam jsou prý do 21:00, takže asi zítra to pojede zase na 1,5mbit.

Ale šlo to už asi za 15 minut po skončení telefonátu, jen jsem musel restartovat pc i modem.

Takže co z toho plyne? Slušné chování a chápavost problémů nic nevyřeší. Vidláctví, vulgarita, řvaní, nadávání a to i lidem, kteří za nic nemůžou – to je jediná cesta, jak dosáhnout toho co chcete a i toho na co máte právo. Bohužel.

Když se podíváte kolem sebe, určitě najdete podobných příkladů spousty. Třeba když jsem byl na úřadě kvůli dokladům na auto. Lidi si vezmou lístek s číslem a pak vlezou do kabinky, když se jejich číslo zobrazí. Přišel tam jeden vidlák, vzal si číslo a pak někam odešel. Když se vrátil, už tam byly samozřejmě daleko vyšší čísla. Co by udělal normální slušný chápající člověk? Řekl by si nejspíš „Sakra, jsem to propásl“ a vzal by si číslo nové. Jenže vidlák se nejdříve začal dobejvat do kabinky, protože přece má nižší číslo, takže musí bejt před tím kdo tam právě šel, když mu to nevyšlo, tak tam chodil, nadával jaká je to debilita až ho do jedné kabinky pustili... Samozřejmě před těmi, kteří tam spořádaně čekali. A to byl prostě blbej vidlák, ten nepožadoval nic spravedlivého, přesto mu bylo vyhověno, jen aby byl zticha a zmizel.

Další příklad: měli jsme plot na lesní cestě, která vedla jen k nám k baráku a nikam jinam. Lesákům to bylo k ničemu, takže jim to nevadilo. Ale soused, který dělá prostě jen naschvály jim poslal stížnost. Když jsme potom mluvili s lesákama, hádejte o nám řekli? „Podívejte se co mi napsal, jak mě tady nazývá, radši dejte ten plot pryč ať je klid“. Kdo zase vyhrál? Hulvát. A to i přesto, že ta cesta nikam nevede a nikomu není k užitku.

Další příklad: kupujeme pozemek od obce. Rok trvalo, než se na tom zastupitelstvo shodlo. Nakonec to bylo domluvený tak, že smlouvu nám dá starosta nechat udělat u nějaký ženský a do tejdne že se ozve, pak že má ta ženská dovolenou, pak má dovolenou on atd. Neozval se ani do 14-dní. Ale poté co se přítel mamky vydal na tou ženskou, vynadal jí, řekl že to ještě nemá a že starosta je neschopnej atd. Tak snad hned druhej den byla smlouva u starosty na stole.

Přijde vám tohle normální? Musí se člověk chovat jako hulvát, aby vůbec něco vyřídil a něčeho dosáhl? Mě to vychází tak, že musí :-( Nelíbí se mi takové chování, ale jinak to prostě nejde. Nechci se chovat jako hulvát, je mi to trapné, stydím se, připadám si jako hlupák, ale co se dá sakra jiného dělat...

[ Přečteno: 10772x ] [ Komentářů: 10 ]
.: © Rotačák 2004 - 2024 :.